Afgelopen dagen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marloes Wiltvank - WaarBenJij.nu Afgelopen dagen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marloes Wiltvank - WaarBenJij.nu

Afgelopen dagen

Door: marloeswiltvank

Blijf op de hoogte en volg Marloes

25 Maart 2012 | Indonesië, Batavia

16-17 maart zijn we naar Cirebon geweest dit is een plaatsje ongeveer 8 uur rijden van Sukabumi. We hebben hier les gegeven op een verpleegkundigenschool. Het onderwerp was geriatrie (ouderenzorg) aangezien dit in Indonesie niet erg ontwikkeld is. Er was gezegt dat we in een villa konden overnachten, maar dit viel erg tegen. Het waren vieze, beschimmelde kleine woningen. Maar na 1 nacht ongemakkelijk te hebben geslapen werden de bedden verschoond, dit was al een verbetering. We hebben hier ook karaoke gezongen Ferry, Carine, Danielle en ik. We wilden een glaasje wijn, maar dit is niet zomaar te koop. Er kwam een soort dealer op een scooter die ons wel aan drank kon helpen. Uiteindelijk hadden we 2 flessen indonesische rode wijn. Dit smaakte naar Bessen, was dus wel lekker maar geen wijn. De volgende dag heb ik een Batik broek, rok en tas gekocht. Batik is een speciaal soort motief erg kleurrijk. Hierna zijn we nog naar een tempel geweest van een Sultan, ze hadden hier veel delfs blauwe tegeltjes.
21-03-2012
Na een dag stage gingen om 18.30 weer naar het ziekenhuis. Want deze beheert zelf ook een radio zender. Daarom gingen we met Novie en de directeur op de radio. Van 19.00 tot 20.00 hebben we gepraat over onzelf en Sukabumi. Dit was leuk om te doen, want luisteraar konden ook vragen voor ons smsen. Hierna zijn we uit eten geweest met een van de rijkste vrouwen van Sukabumi die veel aan liefdadigheid doet. We zaten echt in een heel luxe restaurant. Het smaakte ook super goed allemaal.
22-03-2012
Deze middag hebben we les gegeven op de school. Dit was wel leuk, we moeten de kinderen stimuleren om Engels te praten. Na de les is het normaal dat de kinderen de hand van hun leraar pakken en deze even tegen hun voorhoofd houden. Dit is een teken van respect, dit werd dus ook bij ons gedaan. Het was wel heel apart.
23/24-03-2012
Deze 2 dagen zijn we naar Bandung gegaan dit is ongeveer 2.5 uur rijden. We gingen naar de villa van de directeur van het ziekenhuis hij woont net buiten Bandung tussen de theeplantages. Het was hier super mooi. Ook hebben we hier de zondsopgang kunnen zien om 5.30 uur vanaf een heuvel, het was heel gaaf om dit te zien! We zijn ook nog bij warm waterbronnen geweest, dit werd verwarmd door de vulkaan. Daarna zijn we nog naar de vulkaan zelf geweest. Het was leuk om te zien hoe een slapende vulkaan eruit ziet, maar het stonk er wel erg. Ook zijn we nog wezen winkelen in Bandung zelf omdat hier verschillende factory outlets zijn. Bij de directeur zijn huis hebben we nog een optreden gekregen van de schoolkinderen met traditionele muziekinstrumenten. Het was wel een ramp om in en uit Bandung te komen, aangezien het een vakantieweekend was voor veel mensen was het heel erg druk. Dus hebben we 3 uur in de file gestaan zowel heenreis als terugreis.
Dit was weer een update van alle gebeurtenissen. Voor foto's moeten jullie kijken op facebook, aangezien de foto's op de site niet willen laden.

liefs Marloes

• 25 Maart 2012 - 11:22

Conny:

Hoi Marloes,

Wat leuk dat jullie zoveel verschillende dingen doen. En dan nog over de radio. Jullie maken wel veel kilometers.
    Wat een leuke interressante stageperiode.
    Ik wens je nog heel veel leuke momenten en dagen toe.

Liefs Conny

• 25 Maart 2012 - 13:22

Sander & Marjan:

Hoi Marloes,

Leuk om al je belevenissen weer te lezen. En dat zijn er nogal wat!